شمایل استودیو

تصویرگر شمایل شما
کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

شمایل استودیو

تصویرگر شمایل شما

شمایل استودیو

استودیو شمایل برندی است که تداعی کننده تخصص توأم با تعهد است، افتخار ما در شمایل این است که با مفهومی نوآورانه، تصویرگر خاص ترین یادگاری ها از شیرین ترین لحظات زندگی تان باشیم.

و اینک روز مشاوره :
♥ ارائه مشاوره توسط کارشناس مربوطه
♥ بررسی خواسته های شما
♥ مشارکت و همفکری با شما در روند جلسه
♥ شخصی سازی پکیج مطابق انتخاب و توان مالی شما
♥ مشاهده نمونه کار فیلمبرداری و عکاسی
♥ مذاکره جهت عقد قرارداد در صورت پسند شما

اگر به دنبال آتلیه ای با کادر متخصص هستید تا با خیال راحت فیلمبرداری و عکاسی عروسی را بدستشان بسپارید ، ما می توانیم یک انتخاب اطمینان بخش برای شما باشیم . الآن نمی گوییم بهترین هستیم ، چون کسی بهترین است که در پایان، موجبات رضایتمندی شما را کسب کرده باشد ، اما خیالتون راحت ، بکارمون واردیم ...

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

راهنما

چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۶:۱۹ ب.ظ | | ۰ نظر

راهنمای حقوقی عقد قرارداد با عکاس و فیلمبردار مجالس 

یکی از مهم ترین بخش های هر مراسم عروسی، عکاسی و فیلمبرداری از مراسم است. در این مطلب به شما یادآوری میکنیم که در هنگام بستن قرارداد با آتلیه عروس به چه نکاتی دقت کنید تا خیال تان از عکس های عروسی راحت باشد.

آنچه از یک مراسم عروسی برای همیشه می ماند، فیلم و عکس این مراسم است، هیچ کس هم حاضر نیست این لحظه های بیاد ماندنی و عاشقانه را از دست بدهد، حالا به هر قیمتی که باشد.

انتخاب آتلیه عروس یکی از مهم ترین قسمت های برنامه ریزی عروسی است، بنابراین در انتخاب آتلیه دقت بسیار داشته باشید و مواردی نظیر تجربه و خوش ذوق بودن تیم عکاسی و فیلمبرداری، رعایت اخلاق حرفه ای، احترام به مشتری را با توجه به سلیقه و بودجه خود، در نظر بگیرید.

آتلیه عروس تان را از بین چندین آتلیه انتخاب کرده اید و قرار است امــروز برای عقد قرارداد تشریف ببرید، پیشنهاد می کنم برای امضای قرارداد، عروس خانم و آقا داماد، هر دو حضور داشته باشند تا سلیقه هر دو برای انتخاب آیتم های مختلف و درج در قرارداد، اعلام گردد.

ما به شما کمک می کنیم تا در زمان عقد و امضای قرارداد، چه مواردی را علاوه بر مفادی که از پیش در قرارداد ذکر شده است، در نظر بگیرید و بصورت کتبی درج کنید تا با خیالی آسوده، بهترین و عاشقانه ترین لحظه های شما، در قاب دوربین ثبت و جاودانه شود.

از آنجا که تمامی آتلیه های عکاسی، قراردادهایی از پیش آماده و با فرمتی مشخص دارند، قطعاً قرارداد جشن شما هم در همان فرمت های آماده، نوشته شده و به امضای طرفین می رسد. در این مواقع و با توجه به حساسیت های بالای عکس و فیلم مراسم، بهتر است تعهداتی که از طرف آتلیه ممکن است به هر دلیلی به درستی انجام نشود و موجبات ناراحتی تان را فراهم سازد، در همین ابتدا در قرارداد درج شود و برای آنها شرط فسخ و یا جبران خسارت اعلام گردد.

قراردادهای این چنینی (قراردادهای خصوصی) بر طبق ماده 10 قانون مدنی ایران و با توافق طرفین منعقد میگردد، در این ماده قانونی داریم که : «قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ و برای طرفین لازم الاجراست».

در قسمت اول این مطلب ذکر می کنیم که چه مواردی می بایست در قرارداد مکتوب شود و در قسمت دوم همین مطلب، بندهای حقوقی برای درج در قرارداد را اعلام می کنیم که به شما کمک می کند تا حق و حقوق خود را به عنوان یک طرف قرارداد، بصورت مکتوب درج کنید و در صورت عدم ایفای آن ها توسط آتلیه عکاسی، شرط فسخ و اخذ خسارت داشته باشید.


قسمت اول:

دقت نمائید که در قرارداد فی مابین شما و آتلیه عکاسی، اطلاعات زیر بصورت دقیق ذکر شود (بسیاری از این اطلاعات در فرمت های قراردادهای آتلیه ها وجود دارد و شما می توانید بقیه موارد را در صورت عدم وجود در متن قرارداد، با توجه به این راهنما در هر دو نسخه قید کنید):
 تاریخ عقد قرارداد (در بالای سربرگ قرارداد آمده است)
 شماره قرارداد ( در بالای سربرگ قرارداد آمده است)
 اطلاعات طرفین قرارداد: در این قسمت می بایست این اطلاعات در خصوص آتلیه ذکر شود ( نام آتلیه ، شماره پروانه کسب از اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران، آدرس دقیق ، تلفن ، شماره همراه ، فاکس ، نام مدیر آتلیه )
 روز و تاریخ مراسم شما 
 ذکر ساعت شروع و خاتمه مراسم (پایان کار گروه فیلمبرداری تا پایان مراسم تالار می باشد و نهایتاً در اکثر آتلیه ها تا ساعت 11 شب است، در صورت نیاز به فیلمبرداری آخر شب یا ساعت اضافه حتماً این موارد در قرارداد به همراه هزینه هر ساعت اضافه ذکر کنید)
 نوع تصویربرداری ( مثلاً FULL HD )
 تعداد دوربین حاضر در مراسم 
 تعداد فیلمبردار (جنسیت فیلمبرداران و نوع پوشش آنها )
 هزینه ورودی آتلیه ، هزینه ورودی باغ 
 عکاسی آتلیه ( لوکیشن ها)

 عکاسی باغ (ذکر عمومی یا خصوصی بودن باغ )
 عکاسی مراسم در تالار و سر مراسم عقد 
 عکاسی اسپرت 
 ساخت کلیپ اسپرت (وصف دقیق نحوه ساخت کلیپ و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود)
 پخش کلیپ در مراسم ( کلیپ پروژکشن)
 تصویربرداری کرین 
 تصویربرداری هلی شات 
 مونتاژ فیلم (در صورت داشتن سلیقه موسیقی خاص برای میکس می بایست به آتلیه از قبل ارائه دهید و یا اعلام کنید از چه موزیک ها و ترانه های استفاده کنند، در غیر اینصورت کار به صورت استاندارد آتلیه انجام می گردد)
 آلبوم عکس (وصف سایز و تعداد برگ و نوع جلد)
 آلبوم اسپرت (وصف سایز و تعداد برگ و نوع جلد)
 تابلوی شاسی عکس سر مجلس ( وصف سایز)
 لیت سر مجلسی (وصف سایز، تعداد ، نوع جنس)
 هزینه باغ و حمل و نقل تیم فیلمبرداری ( دقیقاً مشخص شود برعهده کدام طرف قرارداد است)
 اطلاع از وجود برق اضطراری در آتلیه 
 دریافت فیلم مادر و خام عکس (در صورت داشتن هزینه، حتماً در قرارداد اعلام شود)

-  اعلام آدرس دقیق گلفروشی و آرایشگاه عروس خانم به آتلیه و هماهنگی ساعت جهت حضور تیم

- 30 % از کل مبلغ قرارداد، بعنوان بیعانه از طرف شما در هنگام قرارداد به آتلیه پرداخت می شود که می بایست این بیعانه در قرارداد درج شود.

- 50 % دیگر از مبلغ می بایست حداکثر تا 2 روز قبل از برگزاری مراسم به آتلیه پرداخت شود، دقت فرمائید 20 % نهایی را می بایست در هنگام تحویل گرفتن فیلم و عکس و پس از اینکه همه مفاد قرارداد توسط آتلیه بصورت کامل انجام شد، پرداخت کنید، این مبلغ در واقع برای حُسن انجام کار آتلیه می باشد. این بند حُسن انجام کار را در قرارداد ذکر کنید، در قسمت دوم این مطلب در ادامه می توانید این بند قرارداد را ببینید. (دقت فرمائید عرف بیشتر آتلیه ها پرداخت 80 % هزینه قبل مراسم و 20 % هنگام تحویل فیلم و عکس ها می باشد، شما نیز سعی کنید این 20 % را برای حسن انجام کار نزد خود نگهدارید و این درصد کمتر نشود).


قسمت دوم :

مکتوب کردن موارد زیر در قرارداد باعث می شود تا آتلیه وظایف و تعهدات خود را به نحو احسن در مراسم شما انجام دهد، بنابراین رودربایستی را کنار گذاشته و تمامی این موارد را در قرارداد خود قید کنید:

1 - در قرارداد قید گردد در صورت عدم ایفای تعهد طرف آتلیه عکاسی، مبلغ باقیمانده (همان 20 % باقیمانده) تا تعیین خسارت توسط .................................. نزد طرف دیگر قرارداد (یعنی شما) بطور امانی می ماند، بدیهی است پس از تعیین خسارت از محل آن استیفا می گردد. (سه نقطه میتواند داور تعیین شود یا به مراجع قضایی ارجاع شود، اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران می تواند مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات فی مابین باشد)

آتلیه باید متعهد شود در صورتی که به هر دلیلی، یکی از مفاد قرارداد به درستی انجام نشد، چه مبلغ خسارتی به شما پرداخت می کند و شما می توانید از مبلغی که بعنوان حسن انجام کار، پرداخت نکرده بودید، برداشت کنید.

2 - در قرارداد قید گردد در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه و فورس ماژور که موجب کنسل شدن مراسم عروسی میگردد، جریمه ای به طرف غیر آتلیه (یعنی شما) تعلق نمی گیرد. (یکی از شرایط فسخ قرارداد توسط شما)

3 - در قرارداد ذکر شود در صورت کنسل شدن مراسم عروسی، چه مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن، می بایست پرداخت کنید. این مبلغ بصورت یک عدد ثابت و یا بصورت درصدی از کل قرارداد بصورت واضح قید شود.

4 - در قرارداد ذکر شود درصورت درخواست جهت تغییر روز مراسم توسط شما، آیا آتلیه اجازه تغییر روز را به شما می دهد یا خیر و حداکثر تا چند روز قبل از برگزاری مراسم، شما می توانید روز جشن را تغییر دهید و در صورت موافقت، با چه شرایط مالی این اتفاق صورت می گیرد.

راهنمای حقـــوقی عقد قرارداد با آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی

5 - در صورت بد بودن روتوش و پایین بودن کیفیت عکس ها و فیلم از نظر عروس و داماد، آتلیه می بایست مبلغی را به عنوان خسارت به ایشان پرداخت کند و یا اقدام به اصلاح و چاپ مجدد بدون اخذ هزینه اصضافه کند. ( این مبلغ خسارت می تواند از 20 % باقیمانده هزینه که بصورت امانی نزد عروس داماد می باشد، اخذ گردد)

6 - در صورت از بین رفتن بخشی از فیلم یا عکس مراسم، به هر دلیلی ، آتلیه ملزم به پرداخت خسارت می باشد.

7 - در صورت وجود اختلاف در بین عروس و داماد ( زن و شوهر) و جدایی طرفین، بعد از پرداخت کل هزینه و تسویه حساب از طرف ایشان، در حضور هر دو نفر، عکس و فیلم نابود خواهد شد مگر به تشخیص قضایی و حکم دادگاه، مورد دیگری برای ارائه فیلم و عکس به یکی از طرفین اعلام گردد.

امیدواریم با در نظر گرفتن تمامی این موارد، زیباترین لحظاتتان در قاب دوربین همیشگی و جاودانه شود.



= = = = = = = = = = = = = = = =

 عکس و فیلم شمایل

= = = = = = = = = = = = = = = =

 

 

توصیه های ارزشمند قبل از عقد قرارداد ( با عکاس و فیلمبردار مورد نظر خانواده ها )  :

 

·        

 

* احراز صلاحیت واحد صنفی مورد نظر ، از لحاظ دارا بودن جواز کسب

 

* احراز سابقه و پیشینه واحد صنفی و مدیران و مجریان آن ، از مسئولین کمیسیون های بازرسی و کمیسیون رسیدگی به شکایات اتحادیه مورد نظر

 

 

* احراز توانایی ها و درجه کیفی خدمات ارائه شده توسط واحد صنفی و دست اندرکاران آن با مراجعه به کمیسیون آموزش اتحادیه مربوطه
 

      * تحقیق گردد که آیا واحد صنفی مورد نظر چنانچه در ارائه خدمات به مشتری ، از توانایی لازم برخوردار است ، آیا بصورت مستقل و متکی به خود هم عمل می نماید؟ و یا اینکه تنها واسطه گری می کند؟! ، و اجرای پروژه های عکاسی ، فیلمبرداری ، تدوین ، چاپ و آلبوم و ... را به دیگران  :
(نیروهای متفرقه و پرسنل خارج از واحد صنفی که مورد تایید ارگانهای ناظر نیستند!)
 واگذار می نماید
...



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . از سرچشمه بنوشید . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

جهت دسترسی صفحه مرجع مطالب سایت 
روی دکمه زیر کلیک کنید

کلید برگشت

آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی

آرایشگاه خوب در ساری

آرایشگاه عروس در ساری

آلبوم عکس اسپرت در ساری

آلبوم عکس عروس در ساری

آلبوم عکس مدلینگ در ساری

احراز سابقه و پیشینه واحد صنفی

احراز صلاحیت واحد صنفی

از سرچشمه بنوشید

انتخاب آتلیه عروس در ساری

باغ عروس خوب در ساری

به یاد ماندنی ترین لحظه های زندگی شما

به یاد ماندنی ترین لحظه های عروسی شما

تابلوی شاسی عکس سر مجلس

تشریفات مجالس عروسی در ساری

تشریفات مجالس عروسی در مازندران

تصویربرداری با کرین توسط خانم

تصویربرداری هلی شات توسط خانم

توصیه های ارزشمند قبل از عقد قرارداد

تیم عکاسی و فیلمبرداری با تجربه

تیم عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

تیم عکاسی و فیلمبرداری خوش ذوق

حقوق عروس و داماد

دارا بودن جواز کسب

راهنمای انتخاب آتلیه عروس

راهنمای برگزاری مراسم عروسی در ساری

راهنمای بست قرارداد عروسی در ساری

راهنمای عقد قرارداد عروسی

شرط فسخ و اخذ خسارت

شماره پروانه کسب

طراحی آلبوم عکس عروس توسط خانم

طراحی آلبوم عکس عروس در ساری

عاشقانه ترین لحظه های زندگی شما

عاشقانه ترین لحظه های عروسی شما

عروس خانم و آقا داماد

عکاس حرفه ای خانم در ساری

عکاس و فیلمبردار مورد نظر خانواده ها

عکس و فیلم شمایل

فیلمبردار خانم در ساری

قرارداد با آتلیه ها در ساری

قرارداد با عکاس و فیلمبردار مجالس

قرارداد فیلمبرداری اتحادیه عکاسان ساری

قراردادهای خصوصی با آتلیه عروس

مرجع رسیدگی به شکایات و اختلافات

مشاوره خدمات تشریفات مجالس تولد

مشاوره عروس و داماد در ساری

مهم ترین بخش های هر مراسم عروسی

مهمترین ترین بخش روز عروسی شما

مونتاژ فیلم عروسی توسط خانم

میکس فیلم عروسی در ساری

نمونه قرارداد اتحادیه عکاسان ساری

نمونه قرارداد خدمات عکاسی ساری

نمونه قرارداد خدمات فیلمبرداری ساری

نمونه قرارداد خدمات مجالس ساری

نمونه قرارداد فیلمبرداری اتحادیه عکاسان ساری

پخش کلیپ در مراسم

پذیرش سفارشات صدا و سیما در ساری

گروه فیلمبرداری خانم

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.